AGR-Polska

Jak opakowania oddziałują na zakup określonych wyrobów i ewentualnych klientów?

Marketing odgrywa dziś ogromne znaczenie, jako że na rynku istnieje ogromny wybór produktów. Konkretne firmy starają się w związku z tym zrobić wszystko, żeby zachęcić nabywców do wybrania ich oferty, z tego powodu dużym zainteresowaniem charakteryzuje się reklama, w internecie, radiu lub telewizji. Warto jednakże pamiętać, że to nie tylko kampanie reklamowe i koszt produktu decyduje o tym, czy klient zdecyduje się na zakup określonego towaru. Nadzwyczaj istotne są też stosowne opakowania.

karton

Autor: SalTheColourGeek
Źródło: http://www.flickr.com

Producent koniecznie musi wobec tego zatroszczyć się o odpowiedniej jakości opakowania tekturowe- kontynuuj sprawdź te opakowania tekturowe. Powinny być dostosowane do rodzaju proponowanego produktu. Inne opakowanie (kliknij aby zobaczyć więcej) będzie odpowiednie dla kobiecych kosmetyków, a inne dla kolejnej linii makaronów. Sporo bowiem zależy od tego, jaka jest grupa klientów. Można by pomyśleć, że wystarczy, że opakowanie (rzuć okiem) jest wytrzymałe oraz atrakcyjne wizualnie. Okazuje się jednakże, że to za mało. Przykładem mogą być chociażby badania przeprowadzone na szamponach.

Okazywało się np., że szampony, jakie były oferowane w obłych butelkach i posiadały perłowy kolor, były przez respondentki uważane za bardziej luksusowe od pozostałych przedstawionych im artykułów. To nadzwyczaj ciekawe badania, gdyż znakomicie obrazują to, jak istotny wpływ na decyzję konsumenta może mieć opakowanie artykułu. Warto wobec tego przetestować na przedstawicielach grupy docelowej konkretne opakowania i wybrać te, które docelowo zostały przez nich uznane za rzeczywiście atrakcyjne. To zagwarantuje, że w czasie zakupów zwrócą uwagę na konkretny artykuł.

karton

W dodatku, opakowanie musi wyróżniać się doskonałą jakością. Na opinię o producencie dosyć negatywny wpływ ma rozpadające się opakowanie, nawet gdy miałoby natychmiast zostać przez klienta wyrzucone. Znakomitym materiałem jest tektura falista, wyróżniająca się doskonałą wytrzymałością, jaka zapewni, że opakowanie ochroni produkt.