Home

Tworzenie długofalowych relacji z konsumentem – z jakiego względu ma to obecnie tak istotne znaczenie?

Każda firma, która funkcjonuje dziś na rynku, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że ogromne znaczenie ma profesjonalne staranie się o większą ilość klientów. Z tego względu, wykorzystywane są wszelkiego rodzaju rozwiązania, a każda firma musi wybrać odpowiednią dla siebie alternatywę. Dosyć dużą popularnością współcześnie cieszą się zazwyczaj programy lojalnościowe, wdrażane chociażby przez niektóre sklepy internetowe. Na czym one polegają? Jaka sama nazwa wskazuje, ich fundamentem jest naturalnie lojalność.
Relacje z klientem
Autor: Special Olympics Connaught
Źródło: http://www.flickr.com
Oznacza to, że klient za to, że następny raz nabywa artykuły w tym samym sklepie, otrzymuje konkretne wynagrodzenie, chociażby w postaci punktów. Punkty są zbierane i można je wymienić najczęściej na ciekawe nagrody rzeczowe. Im więcej punktów, tym przedmioty są cenniejsze. Czasem zamiast nagród gwarantowane są rabaty na kolejne zakupy. Rzecz jasna, to jedynie przykład sposobu działania programów lojalnościowych, gdyż z podobnych rozwiązań korzystają współcześnie nie tylko sklepy. Programy są w związku z tym korzystne zarówno dla konsumentów, jak i ich właścicieli. Nie należy się dziwić, że stanowią jeden z podstawowych elementów utrzymywania relacji z klientem. Taki program motywacyjny może zagwarantować rzeczywiście bardzo wymierne wyniki, wobec tego warto zastanowić się nad jego wprowadzeniem w swojej działalności, jeżeli jest to możliwe. Czytaj więcej o programach lojalnościowych.




Dla każdej firmy, bez względu na to, jakie towary proponuje bądź jakie usługi realizuje, priorytetowe znaczenie ma znalezienie grona stałych klientów. Poza programami lojalnościowymi należy zastanowić się także nad wykorzystaniem specjalnych kart, jakie będą uprawniały na przykład do rabatu w konkretnej wysokości. To rozwiązanie jest dziś powszechnie stosowane w firmach na całym świecie, z tego względu ma się pewność, że zdaje egzamin. Karta stałego klienta zachęca do tego, żeby regularnie korzystać z propozycji firmy, przecież każdy chce oszczędzać. Dodatkowo, jest to również ważny komunikat dla klienta, który poprzez dostanie takiej karty najczęściej czuje, że firmie zależy na pozytywnych relacjach i próbuje dbać się o zadowolenie kupujących. Czytaj więcej na http://profill.com.pl/oferta.