Home

Różne typy przenośników przemysłowych

Przenośniki kubełkowe są to urządzenia transportu bliskiego. Mają one zastosowanie do transportowania materiałów luźnych albo konkretnych ładunków wzdłuż ściśle ustalonej drogi. Są one w głównej mierze poruszane silnikami elektrycznymi, ale czasem również spalinowymi. Biorąc pod uwagę ich konstrukcję wyróżniamy przenośniki cięgnowy, bezcięgnowy oraz przenośnik z ośrodkiem pośredniczącym.
Do partii przenośników cięgnowych należą między innymi Przenośniki kubełkowe. Są one stosowane przy transporcie pionowym kruchych materiałów takich jak na przykład piasek, gips, kamienie, ziarno. Niejednokrotnie są stosowane do zapełniania silosów lub zbiorników. Innym słynnym rodzajem przenośników są przenośniki ślimakowe. Są one przydzielone do transportu ziarna oraz innych sypkich towarów. Ich plusem jest znaczna wydajność, małe wykorzystanie mocy, niskie koszty zakupu i użytkowania oraz szansa pracy pod rozmaitym kątem. Następne to promus.katowice.pl/Oferta/Przenosniki/Przenosniki-lancuchowe przenośniki łańcuchowe. One już służą do transportu elementów o znacznych rozmiarach i znacznej wadze. Mają prostą i zwartą budowę, są niezawodne, bezdźwięcznie pracują. Przenośniki taśmowe z kolei służą zarówno do prac lekkich jak i ciężkich. Taśma w tych przenośnikach stworzona jest zwykle z gumy i jest wzmocniona stalowy drutem. Wyróżnić jeszcze można przenośniki zgrzebłowe. Stosowane są do dozowania i przemieszczania materiałów sypkich a również paliw innowacyjnych i materiałów o podwyższonej temperaturze.


Jeżeli chodzi o elewator to posiada on dwa znaczenia. Może to być obszerny magazyn zbożowy lub przenośnik kubełkowy (więcej) do przeładowywania materiałów sypkich. Taki spichlerz czy też właśnie elewator zbożowy może być jedno- lub kilkukondygnacyjny. Charakteryzuje się on niewielką liczbą okien, spadzistymi dachami, trójkątnymi szczytami. Gromadzone są tu przede wszystkim ziarna zbóż luzem lub w workach. Takie spichlerze, starodawne już z resztą, można spotkać między innymi w Bydgoszczy, Gdańsku, Szczecinie albo Toruniu. Niegdyś były one tworzone z drewna. Aktualnie są one zamieniane przez silosy.