Home

W jaki sposób sprawnie oraz szybko można odebrać zobowiązania od klientów swojej firmy.

Prowadzenie swojej firmy nierozerwalnie będzie się wiązać z ryzykiem pojawienia się jakiś niezapłaconych należności. Będzie to ryzyko, jakie trzeba przewidzieć w kontaktach z klientami, i trzeba też je uwzględniać w swoich planach biznesowych.


zadłużenie
Autor: Simon Cunningham
Źródło: http://www.flickr.com
Oczywiście nikt nie zakłada, że kontrahenci przestaną płacić faktury, jednak życie pokazuje, że niekiedy się tak zdarza. Firmy nieprzygotowane na takie okoliczności niekiedy mogą mieć problemy, a jeśli zobowiązania się już pojawią, to warto się dowiedzieć, w jaki sposób je sprawnie i skutecznie wyegzekwować. Problemy z wierzytelnościami mogą mieć różne podłoże.

Czasami firma zalegająca z przelewem ma po prostu kłopoty finansowe, z powodu błędów decyzyjnych czy jakiś innych okoliczności utraciła płynność i opóźnia dalej zapłatę swoich zobowiązań. Czasem zdarza się także, że ktoś z premedytacją przeciąga płatności, nawet jeżeli ma wystarczające środki na uregulowanie długów. W takim przypadku bez porządnej perswazji trudno będzie odzyskać pieniądze, szczęśliwie są sposoby na to, żeby się tym skutecznie zająć.

pieniądze
Autor: epSos .de
Źródło: http://www.flickr.com
W przypadku licznych firm handlowych, współpracujących z dużą liczbą kontrahentów windykowanie należności niekiedy być może sporym problemem. Jeśli będzie się miało parę tysięcy aktywnych klientów, dokonujących po kilkanaście transakcji miesięcznie, to do ręcznego posprawdzania wszystkich zaległości potrzebna by była armia ludzi. Z pomocą może tu przyjść informatyzacja, czyli kupno i uruchomienie jakiegoś oprogramowania do obsługi wierzytelności. W sprzedaży jest kilka takich programów, ich podstawową rolą jest pełna obsługa zobowiązań w firmie.

Programy takie porządkują procesy windykacyjne na wszystkich etapach, dzięki czemu da się nimi dużo łatwiej zarządzać. Wykorzystując rozbudowane moduły do archiwizacji oraz rejestracji zdarzeń da się prowadzić szczegółową historię kontaktów z dłużnikami, zaczynając od ich osobowych danych, a kończąc na wszystkich rozmowach i spotkaniach. Tym sposobem pracownicy firmy mogą prosto i szybko kontrolować zaległości, jakie będą występować u jej klientów.