Home

Poradnik koksa

Zdecydowałeś wreszcie wziąć się za siebie i zgubić parę trochę z brzucha? Dobrze! Zanim udasz się na siłkę, zapoznaj się z poradnikiem kulturysty. Odkryjesz, jak przygotować się do ćwiczeń, by efektywniej palić tłuszcz.

Odzież fitness Odzież muszą być luźne i zapewnić ci komfort ćwiczeń.
profesjonalna waga elektroniczna
Autor: Christian Schnettelker
Źródło: http://www.flickr.com
Gym to nie rewia mody. (siłomierze) Tutaj istotna jest charówka - musisz widzieć progres w postawie i sile (możesz kupić siłomierz). Nie zyskasz respektu, lansując się w luksusowej odzieży. O czym należy pamiętać?

• Zainwestuj w rękawiczki – zyskasz pewniejszy chwyt i nie poobcierasz sobie dłoni o gryf. Rękawiczki to również ochrona przed grzybicą – nie masz pewności, kto ćwiczył przed tobą.



• Obuwie sportowe – muszą być wygodne i stabilne. Najlepiej sprawdza się but o elastycznej podeszwie z oddychającego tworzywa. Zapomnij o klapkach. Chyba nie chcesz zrobić sobie krzywdy? Klapki tylko na na pływalnie.

• Pas kulturysty – jeżeli wiesz, że będziesz działał na znacznych ciężarach, pas to obowiązek. Pozwoli ci zachować dobrą sylwetkę i zabezpieczy przed przepukliną.

• Ręcznik – bez ręcznika nie wchodź na siłownię. Bardzo przydaje się podczas ćwiczeń do osuszania potu. Maszyny lepiej osuszaj jednorazowymi chusteczkami.

Dieta Jeśli chcesz widzieć postępy, nie skupiaj się tylko na ćwiczeniach.
dieta
Autor: iStock
Źródło: iStock
Bardzo ważny jest sposób odżywiania. Porzuć fastfoody i śmieciowe żarcie. (https://www.wagi-elektroniczne.pl/moment-obrotowy) Zacznij sam sobie gotować. Musisz zapewnić odpowiednią ilość protein i węglowodanów organizmowi. Ogranicz tłuszcze. Najlepiej skontaktuj się z dietetykiem, aby przygotował ci plan odżywiania. To jednorazowy wydatek, ale oszczędzisz czas na poszukiwanie informacji. Zalecenia eksperta sprawią, że twoja waga elektroniczne pokaże ci, że straciłeś kilogramy.

Nie zapominaj, by zabierać ze sobą wodę na trening. Musisz regularnie nawadniać organizm. Zapomnij o słodzonych napojach i energetykach. Przed ćwiczeniem warto strzelić mocną kawę i doładować się kofeiną. Jeżeli ćwiczenia siłowe to dla ciebie nowość, lepiej zainwestuj w parę sesji treningowych z trenerem. Będziesz miał pewność, że nie machasz sztangą jak wariat i nie staniesz się obiektem kpin pozostałych strongmanów.